Head töötajad edukas ettevõttes on kuldaväärt, sest mõelge, kui keeruline on neid tänaselt tööturult leida. Umbes kakskümmend aastat tagasi oli loomulik, et inimesed töötasid samal positsioonil pikki aastaid, aga tänasel päeval on see keskmiselt kuni kaks aastat.
Ettevõtte heade tulemuste saavutamine seisnebki eelkõige tänu pidevalt motiveeritud töötajatele. Tänu rahulolevatele töötajatele on ka uute klientide leidmine lihtsam ning olemasolevad on õnnelikud. Tuleks seada pidevalt uusi eesmärke ja motiveerida oma töötajaid nendeni jõudmist, näiteks rahalise preemia, spordikompensatsiooni või puhkusereisiga. Vähemalt aastas korra oleks hea pidada oma töötajaga arenguvestlust ning anda hinnanguid töötegemise viisidele ja kuulama murekohti. Pange oma head töötajad tundma, et nad on märgatud, tunnustatud ning hinnatud! Tihti öeldud kiidusõnad panevad töötajate silmad särama ning veelgi efektiivsemalt oma tööd tegema, aga ärgem unustagem ka boonuseid ja palgatõuse, mis on seotud saavutustega.
Head töötajad hindavad tänapäeval eelkõige oma aja planeerimist. Kui töökohal ei ole tähtis kohapeal viibimine kella 8-17ni, võimaldage töötajal teha oma ülesandeid vahel kodus. Samamoodi, et olla kaasaegne juht, ära „sunni“ oma töötajat punkti pealt oma tööaega kontoris ära istuma, kui tal töötulemustega probleemid puuduvad. Pea meeles, et juhina oled oma ettevõttesse välja valinud parima meeskonna ning tähtsamate otsuste langetamisel võiksid pidada nõu ka oma töötajatega. Oluline on olla võrdväärne partner oma kolleegidele ning kuulata nende ettepanekuid ja arvamusi.
Kedagi ei tohiks silmnähtavalt eelistada eriti, kui tegemist on hea töötajaga, kellel on teistega võrreldes vähem kogemusi või veidi madalam haridus. Näiteks, töötaja, kellel on 20 aastat ettevõttes töökogemust, ülikooliharidus ning suurepärased tööalased tulemused ette näidata, kuuleb, et tema noorem kolleeg teenib rohkem, võib juhtuda, et ta hakkab uut töökohta otsima. Siinkohal ongi oluline langetada õiged otsused ning meeles pidada kõiki töötajaid võrdväärselt.
Ettevõtte on investeerinud oma töötajasse igapäevatöö ja rahalises mõttes. Investeeritud on aega ja raha töötaja koolitustele ning õpetamisele. Tõenäoliselt iga ettevõtte juht teab, et hea töötaja on võtmesõnaks firma jätkusuutlikus edus. Parimad töötajad kindlustavad suurepärase müügi, rõõmsad kliendid ning kinnistunud ostkused ja teadmised. Hoidkem häid töötajaid!