513 Tööpakkumist | 22 Tööotsijat | 125 Ettevõtet

Kas Sul võib olla tööstress?

Tööstress – mis see on?

Vähemalt pooled meist on tundnud tööstressi. Sümptomid nagu ärevus, emotsionaalne ebastabiilsus, närvilisus ja pidevad pingeseisundid võivad olla märkideks, et Sul on tööstress. Need tunded võivad olla tingitud kui töötaja tajub, et töökoormus on liiga suur, kolleegidega on läbisaamine pingeline, ülemusega suhtlus ei klapi või esinevad mõned muud eripärad tööl, mis tekitavad tugevat rahulolematuse tunnet.

Pühendumine tööle hakkab vähenema, tekivad tahtmatud vead, otsustusvõime ja loogiline mõtlemine taanduvad, võivad tekkida mäluga probleemid ning keskendumine ja end puhkerežiimi lülitamine nõuavad suurt pingutust. Sa ei suuda ennast enam üldse tööle motiveerida ning tihti tunned ilma otsese põhjuseta väsimust, viha, ärevust ja ängistuse tunnet.

Sageli inimene, kes on stressis tänu halvale töökeskkonnale, kuritarvitab alkoholi ja/või teisi mõnuaineid, et oma enesetunnet parandada, sest ta tunneb depressiooni ja ärevushäireid.

Stressis inimese organism on väga vastuvõtlik viirustele ning tekkida võivad erinevad allergilised reaktsioonid. Lisaks kõigele eelnevale võib tekkida krooniline peavalu, tugevad unehäired, seksuaalprobleemid, häired seedimises ja pinged lihastes.

Tööstress – kuidas toime tulla?

Tee trenni! Kui firmal, kus Sa töötad, on trennisaal või võimalus kuskil mujal tasuta trennis käia, siis kasuta seda, sest see on stressi maandamiseks üks parimaid viise. Hea moodus pingete vähendamiseks on teha ka hingamisharjutusi. Hinga rahulikult ja sügavalt nina kaudu sisse ning suu kaudu välja. Tee seda mitu korda ja Sa juba tunned, kuidas keha kaotab pinged.

Hoolitse enda eest! Tööstress võib tekkida ka siis, kui inimene pöörab enda välimusele liiga vähe tähelepanu. Kehv toitumine ning sellest tulenev halb enesetunne ja ülekaalulisus tekitab emotsionaalse seisundi halvenemise. Samuti, suvaliste riiete kandmine, juuste ja naha eest vähene hoolitsemine ning üleüldine räsitud väljanägemine mõjutab Sinu igapäevaseid tundeid ja meeleolu ning võid arvata, et süüdi ongi hoopis negatiivne töökeskkond. Hoolitse enda sisemise ja välimise heaolu eest ning maailm tundub kohe palju ilusam paik!

Julge küsida abi! Olgu selleks siis sõbrad, perekond, tuttavad või hoopis mõni kolleeg, keda usaldad – ära pelga rääkida oma tunnetest ning küsida abi.

Probleemid kolleegidega, liiga suur koormus või mõni muu negatiivne tegur tööl võib tekitada meile tööstressi. Olgem tervislikud ning kehaliselt aktiivsed, et vältida selle tekkimist!

« »

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Copyright © 2020 SinuCV | Kasutustingimused | Privaatsuspoliitika | Meist